Stowarzyszenie Przyjaciół Chorych na Celiakię „Przekreślony Kłos"
KRS: 0000345184
Stowarzyszenie nie prowadzi działalności gospodarczej.

Adres do korespondencji
85-950 Bydgoszcz 1
skrytka pocztowa nr 76

Śledź nas

Podróż samolotem

Podróż samolotem

Podróż samolotem

POSIŁEK W SAMOLOCIE
Coraz częściej podczas rejsu linie lotnicze zapewniają (w ramach ceny biletu lub opłatnie) bezglutenowy posiłek, np. w PLL LOT  - bezglutenowy posiłek (na niektórych rejsach) można zamówić telefonicznie przynajmniej 24 godziny przed lotem.
Szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się na stronach linii lotniczych.
OFERTA SKY BAR
W menu oferowanym w tzw. sky barze, rzadko spotyka się bezglutenowe menu w postaci kanapki (najczęściej linie lotnicze w ofercie sky baru mają jedynie bezglutenowe kabanosy) dlatego (w przypadku braku oferty bezglutenowego cateringu) należy zabezpieczyć sobie bezglutenowy posiłek we własnym zakresie. Ponadto niektóre linie lotnicze oferują także możliwość odpłatnego zamówienia posiłku do samolotu, w ramach którego oferują bezglutenowe menu, ale takie zamówienie należy zwykle złożyć na 48 – 24 godzin przed wylotem. Sporadycznie (chociaż sami tego nigdy nie doświadczyliśmy) słyszymy od osób chorych na celiakię o problemach z wniesieniem i spożywaniem własnego, bezglutenowego posiłku na pokładzie samolotu, dlatego dodatkowo zalecamy zabranie ze sobą dokumentu potwierdzającego, że chorujemy na celiakię.

KANAPKA NA WSZELKI WYPADEK
Samoloty, zarówno rejsowe jak i czarterowe mają opóźnienia, dlatego warto (nawet w przypadku krótkiego lotu) „na wszelki wypadek” zabezpieczyć sobie posiłek w postaci bezglutenowej kanapki. Nasze (z własnego doświadczenia) rekordowe opóźnienie wyniosło 4 godziny, ale kiedy w torbie z bagażem podręcznym jest bezglutenowa kanapka, paczka ciastek lub drożdżówka, to nie stanowi to problemu.